Kategórie
 
 
 
 
 
 

Všeobecné obchodné podmienky

Obchodné podmienky

Všeobecné podmienky obchodnej spoločnosti B. F. U., s. r. o.


    I. 
Všeobecná ustanovenia

Predávajúci

Obchodné meno: B. F. U., s. r. o.
IČO: 54 835 399
Sídlo: Čierne 790, 023 13 Čierne
Zapísaná v: Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka číslo: 80357/L


    1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sa vzťahujú na nákup v internetovom obchode predávajúceho, ktorý je prevádzkovaný na webovej adrese www. luxury-living.sk  (ďalej tiež ako „e- shop“).
    2. Tieto obchodné podmienky špecifikujú práva a povinnosti zmluvných strán t. j. predávajúceho a kupujúceho a tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
    3. Tieto všeobecné obchodné podmienky upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kde na jednej strane vystupuje obchodná spoločnosť B. F. U., s. r. o., IČO: 54 835 399, so sídlom Čierne 790, 023 13 Čierne, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka číslo: 80357/L ako predávajúci (ďalej len „predávajúci“ alebo „B. F. U., s. r. o.“) a na druhej strane vystupuje kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom. Ďalšie doplňujúce informácie o predávajúcom ako aj presná špecifikácia tovaru, ktorý predávajúci ponúka a jeho vlastnosti sú uvedené na webovej adrese www.luxury-living.sk.
    4. Orgánom dozoru je Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Žilinský kraj, Predmestská 71, P. O. BOX B - 89, 011 79  Žilina 1, Odbor výkonu dozoru a Právny odbor, e-mail: za@soi.sk, tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68, fax č. 041/763 21 39.
    5. Podávanie podnetov, sťažností, návrhov a žiadostí na Slovenskú obchodnú inšpekciu možno realizovať prostredníctvom webovej adresy https://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi. 
    6. V prípade, že predávajúci a kupujúci uzatvoria písomnú kúpnu zmluvu, v ktorej si dohodnú podmienky odchylne od týchto VOP, ustanovenia písomnej kúpnej zmluvy majú prednosť  pred týmito VOP. 
    7. Tovar je možné prehliadať a vyberať prostredníctvom našej webovej adresy www. luxury-living.sk.
    8. Pri objednávke tovaru prostredníctvom e-shopu, kde kupujúcim je spotrebiteľ, je potrebné uviesť nasledujúce údaje: meno, priezvisko, adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo. 
    9. Pri objednávke tovaru prostredníctvom e-shopu, kde kupujúcim je podnikateľ (právnická osoba alebo fyzická osoba podnikateľ) je potrebné uviesť nasledujúce údaje: obchodné meno spoločnosti, IČO, sídlo, DIČ, prípadne IČ DPH. 
    10. Zmluvné vzťahy, na ktoré sa vzťahujú tieto VOP sa spravujú príslušnými právnymi predpismi platnými a účinnými na území Slovenskej republiky.
    11. Pokiaľ v zmluvnom vzťahu na strane predávajúceho vystupuje obchodná spoločnosť B. F. U., s. r. o., IČO: 54 835 399, so sídlom Čierne 790, 023 13 Čierne, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka číslo: 80357/L ako predávajúci a na strane kupujúceho vystupuje spotrebiteľ, použijú sa prednostne ustanovenia z. č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a ustanovenia z. č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.  
    12. Právne vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorý je podnikateľom, neupravené týmito VOP alebo zmluvou medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia príslušnými ustanoveniami z. č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a ďalšími súvisiacimi predpismi. 
    13. Kupujúci vytvorením a potvrdením vyplneného a odoslaného formulára (ďalej tiež ako „objednávka“) potvrdzuje, že sa pred uzatvorením zmluvy oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí v znení platnom a účinnom v čase vytvorenia objednávky a že týmto VOP rozumie. Súhlas so všeobecnými obchodnými podmienkami sa vzťahuje na všetky kúpne zmluvy uzatvorené na stránke e-shopu, ktorý prevádzkuje predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej internetovej stránke kupujúcemu.  
    14. Kópiu VOP nadobudne kupujúci ako prílohu potvrdenia objednávky na ním zadanú e-mailovú adresu v objednávke. 


Výklad pojmov


    1. Predávajúcim sa na účely týchto VOP rozumie obchodná spoločnosť B. F. U., s. r. o., IČO: 54 835 399, so sídlom Čierne 790, 023 13 Čierne, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka číslo: 80357/L, ktorá je uvedená aj na daňovom doklade k nákupu ako predávajúci. 
    2. Kupujúcim sa na účely týchto VOP rozumie fyzická osoba, ktorá je spotrebiteľom, fyzická osoba, ktorá je podnikateľom alebo právnická osoba.
    3. Spotrebiteľom sa rozumie fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. 
    4. Spotrebiteľskou zmluvou je každá zmluva bez ohľadu na právnu formu, ktorú uzatvára dodávateľ so spotrebiteľom.
    5. Dodávateľom sa rozumie osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
    6. Podnikateľom sa rozumie: 
    a) osoba zapísaná v obchodnom registri,
    b) osoba, ktorá podniká na základe živnostenského oprávnenia,
    c) osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia podľa osobitných predpisov,
    d) fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.


    II. 
Kúpna zmluva


    1. Zmluvný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim sa spravuje právnymi predpismi platnými a účinnými na území Slovenskej republiky a kúpnou zmluvou, ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú tieto VOP.
    2. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného formulára (ďalej tiež ako „objednávka“), ktorý sa nachádza na webovej adrese www.luxury-living.sk a kúpna zmluva v takom prípade vzniká doručením formulára predávajúcemu. Predmetom kúpnej zmluvy je odplatný prevod vlastníckeho práva k tovaru označeného kupujúcim za kúpnu cenu a za podmienok uvedených v tejto objednávke.  Predávajúci je povinný po odoslaní objednávky zaslať kupujúcemu na jeho e-mailovú adresu uvedenú v objednávke oznámenie o prijatí objednávky do elektronického systému predávajúceho (ďalej tiež ako „potvrdenie doručenia objednávky“).

    3. Potvrdenie doručenia objednávky nie je akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy, ale slúži na to, aby bol kupujúci informovaný, že predávajúcemu bola doručená objednávka.
    4. V prípade, že objednávka kupujúceho bola zo strany predávajúceho akceptovaná  (ďalej tiež ako „akceptácia objednávky“) je tento povinný zaslať na e-mailovú adresu kupujúceho o tejto skutočnosti informáciu.
    5. Akceptácia objednávky obsahuje informáciu o názve a špecifikácii tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru a/alebo iných služieb, údaj o predpokladanej dodacej lehote tovaru, názov a údaje o mieste, kde má byť tovar dodaný a údaje o prípadnej cene, podmienkach, spôsobe a termíne prepravy tovaru do dohodnutého miesta doručenia tovaru pre kupujúceho, údaje o predávajúcom (obchodné meno, sídlo, IČO, číslo zápisu v obchodnom registri a pod.), prípadne aj iné potrebné údaje.
    6. Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú doručením akceptácie objednávky v elektronickej alebo písomnej podobe kupujúcemu a v prípade pochybností o doručení akceptácie objednávky kupujúcemu je kúpna zmluva uzavretá aj prevzatím objednaného tovaru a zaplatením kúpnej ceny kupujúcim alebo ním poverenou osobou.
    7. Uzatvorením kúpnej zmluvy vzniká predávajúcemu záväzok dodať kupujúcemu dohodnutý tovar a previesť na neho vlastnícke právo k tomuto tovaru a záväzok kupujúceho zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu podľa dohodnutých platobných podmienok a dodaný tovar prevziať.

    III. 
Kúpna cena a platobné podmienky


    1. Predávajúci nie je platiteľom dane z pridanej hodnoty (ďalej ako „DPH“).
    2. Kúpna cena za tovar je uvedená v eurách (€) priamo na e-shope www.luxury-living.sk pri každom konkrétnom tovare. Cena za tovar je uvádzaná vrátane DPH.
    3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu za dohodnutý tovar v lehote podľa kúpnej zmluvy, najneskôr však pri prevzatí tovaru.
    4. V prípade, ak kupujúci nezaplatí predávajúcemu celú kúpnu cenu do momentu dodania tovaru na miesto, predávajúci je oprávnený odoprieť dodanie tovaru kupujúcemu.
    5. V prípade, ak je kúpna cena uvedená v potvrdení doručenia objednávky vyššia ako cena za identický tovar uvedená v ponuke e-shopu v čase odoslania objednávky kupujúcim, predávajúci doručí kupujúcemu na e-mailovú adresu správu s informáciou o ponuke novej kúpnej ceny v inej výške, ktorá sa považuje za návrh predávajúceho na uzavretie novej kúpnej zmluvy, ktorý musí kupujúci výslovne potvrdiť e-mailom alebo písomne, aby došlo k platnému uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
    6. Predávajúci ponúka kupujúcemu nasledovné spôsoby úhrady kúpnej ceny: 
    • Úhrada kúpnej ceny vopred bezhotovostným prevodom na bankový účet predávajúceho, ktorý kupujúci spolu s platobnými informáciami obdrží na jeho e-mailovú adresu v potvrdení doručenia objednávky. 
    • Úhrada na dobierku priamo pri prevzatí tovaru v hotovosti alebo platobnou kartou. 
    4. K cene tovaru bude pripočítané poštovné a balné, resp. náklady dodania tovaru podľa vybraného spôsobu a adresy dodania. Výska poštovného a balného je uvedená na úvodnej strane e-shopu. Konečná cena je celková cena uvádzaná v objednávkovom formulári tesne pred odoslaním objednávky. Konečná cena je uvádzaná vrátane DPH, ostatných daní a poplatkov vrátane poštovného a balného, ktoré musí kupujúci zaplatiť pre získanie tovaru. Túto cenu je možné meniť výlučne na základe vzájomnej dohody zmluvných strán. 
    5. Kúpnu cenu vrátane nákladov dodania tovaru uhradí kupujúci na základe platobných informácií odoslaných kupujúcemu predávajúcim prostredníctvom e-mailu. Platobné informácie sú súčasťou potvrdenia doručenia objednávky. Platobné informácie sa považujú za doručené kupujúcemu dňom ich odoslania na e-mail, ktorý kupujúci uviedol v objednávke.  
    6. V prípade kupujúceho, ktorý si zvolil spôsob úhrady kúpnej ceny vopred sa objednávka stáva pre predávajúceho záväznou až po obdržaní platby, pokiaľ sa obe strany nedohodli inak. 
    7. Predávajúci následne po úhrade kúpnej ceny vrátane nákladov dodania tovaru vystaví kupujúcemu faktúru spolu s potvrdením o úhrade, pričom každá faktúra vystavená predávajúcim musí obsahovať náležitosti riadneho daňového dokladu s rozpisom jednotlivého účtovaného tovaru ako aj spôsobu jeho dodania. Dokladom o predaji vrátane ceny tovaru je faktúra, ktorá je priložená k zásielke a zároveň slúži ako dodací a list. 

    IV. 
Dodacie podmienky


    1. Obvyklá dostupnosť tovaru s termínom jeho expedície je uvedená pri každom tovare v e-shope predávajúceho.
    2. V prípade tovaru, ktorý je u predávajúceho momentálne dostupný je uvedené „skladom“. Pokiaľ sa tovar momentálne u predávajúceho nenachádza, pri takomto tovare je uvedené „momentálne nie je na sklade“. 
    3. Predávajúci doručuje tovar iba v rámci Slovenskej republiky, a to len počas pracovných dní od pondelka do piatku. 
    4. Tovar bude doručený na adresu, ktorú uvedenie kupujúci v objednávke. Tovar bude doručený v čo možno najkratšom čase. 
    5. Tovar môže byť kupujúcemu doručený nasledovnými spôsobmi, pričom spôsob dodania tovaru závisí od výberu kupujúceho:

  • osobný odber na prevádzke predávajúceho alebo
  • doručenie prostredníctvom dopravných spoločností Slovenská pošta / DPD kuriér. 

    6. Ak sa predávajúci a kupujúci v kúpnej zmluve nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy. 
    7. Predávajúci je oprávnený vyzvať kupujúceho na prevzatie tovaru aj pred uplynutím lehoty na dodanie tovaru dohodnutej v kúpnej zmluve.
    8. Povinnosť predávajúceho dodať objednaný tovar je splnená jeho odovzdaním kupujúcemu v dohodnutom mieste plnenia alebo okamihom odovzdania na prepravu dopravcovi na miesto určenia. Povinnosť dodať tovar sa považuje za splnenú aj v prípade, ak kupujúci neprevezme tovar v dohodnutom čase a na dohodnutom mieste, resp. tovar odmietne prevziať. V prípade, ak si kupujúci tovar neprevezme a tento je vrátený predávajúcemu, má predávajúci právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a od kupujúceho požadovať náklady spojené s vrátením tovaru, t. j. náklady spojené s dodaním tovaru a jeho následným spätným zaslaním.
    9. Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste, ktoré je predávajúcim alebo jeho zástupcom povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnuté v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru. Kupujúci je povinný prevziať tovar v čase, ktorý je predávajúcim alebo jeho zástupcom povereným doručiť tovar a kupujúcim dohodnutý v kúpnej zmluve alebo iným spôsobom v čase pred doručovaním tovaru.
    10. V prípade, ak predávajúci dopraví tovar kupujúcemu v dohodnutom čase a mieste, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala osoba, ktorú splnomocní pre prípad svojej neprítomnosti na prevzatie tovaru a podpísať protokol o zaplatení kúpnej ceny a doručení a odovzdaní tovaru. Tretia osoba splnomocnená na prevzatie tovaru je povinná predložiť predávajúcemu kópiu akceptácie objednávky. Tovar sa považuje za dodaný a prevzatý okamihom doručenia tovaru kupujúcemu.
    11. Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho v dohodnutom čase a mieste, predávajúci informuje kupujúceho o dni a čase náhradného doručenia. Ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od kúpnej zmluvy neprevezme tovar ani pri náhradnom doručovaní, umiestni ho predávajúci na adrese svojej prevádzkarne po dobu 10 dní. Ak si počas tejto doby kupujúci neprevezme tovar v prevádzkarni predávajúceho, po márnom uplynutí lehoty podľa predposlednej vety tohto bodu  je predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy. 
    12. Predávajúci nezodpovedá za oneskorenú dodávku tovaru zavinenú udaním nesprávnej adresy kupujúceho. Kupujúci je povinný skontrolovať zásielku, teda tovar ako aj jeho obal ihneď po doručení v prítomnosti zástupcu predávajúceho. V prípade zistenia existencie vady tovaru je zástupca predávajúceho povinný umožniť kupujúcemu vyhotoviť záznam o rozsahu a povahe vady tovaru, ktorého správnosť potvrdí zástupca predávajúceho. Na základe takto vyhotoveného záznamu doručeného predávajúcemu môže následne kupujúci odmietnuť prevziať dodaný tovar s vadou. V prípade, ak kupujúci odmietne prevziať dodaný tovar s vadou, všetky účelne vynaložené náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu znáša predávajúci. 
    13. Kupujúci je oprávnený v prípade nedodania tovaru predávajúcim v lehote uvedenej v čl. IV. bod 6. týchto VOP odstúpiť od kúpnej zmluvy a predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu v lehote 10 dní od doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy bezhotovostným prevodom na bankový účet kupujúceho, z ktorého mu kupujúci zaplatil kúpnu cenu alebo spôsobom podľa dohody medzi kupujúcim a predávajúcim.


    V. 
Nadobudnutie vlastníckeho práva a prechod nebezpečenstva škody

    1. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo prevzatím tovaru na dohodnutom mieste a  úplným zaplatením celej kúpnej ceny za tovar.
    2. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho súčasne s nadobudnutím vlastníckeho práva t. j. v čase, keď kupujúci alebo tretia osoba splnomocnená kupujúcim prevezme tovar od predávajúceho alebo od jeho zástupcu povereného doručiť tovar.


    VI. 
Reklamačný poriadok (zodpovednosť za vady, záruka, reklamácie)

    1. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený kupujúcim od predávajúceho prostredníctvom e-shopu. 
    2. Dodaný tovar musí mať kvalitatívne vlastnosti dohodnuté v kúpnej zmluve, ustanovené príslušnými právnymi predpismi a normami, prípadne vlastnosti obvyklé.
    3. Kupujúci má právo uplatniť si u predávajúceho zodpovednosť za vadu tovaru týkajúcu sa len tovaru, ktorý vykazuje vady, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo predávajúci, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u predávajúceho.
    4. Ak tovar vykazuje vady, kupujúci má právo uplatniť reklamáciu v prevádzkarni predávajúceho tak, že doručí tovar do prevádzkarne predávajúceho a doručí predávajúcemu prejav vôle kupujúceho uplatniť si svoje právo podľa čl. VI. týchto VOP. Kupujúci je povinný v oznámení o uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru. 
    5. Predávajúci alebo určená osoba vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru vo vhodnej forme zvolenej predávajúcim, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť reklamované vady tovaru. 
    6. Ak ide o vadu tovaru, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
    7. Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
    8. Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadný tovar za bezvadný, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
    9. Ak ide o vadu tovaru, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa tovar mohol riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád tovar riadne užívať.
    10. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, napriek ktorým možno vec riadne užívať, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny tovaru.
    11. Kupujúci je oprávnený rozhodnúť sa, ktoré zo svojich práv v zmysle čl. VI bod 6-10  uplatňuje a zároveň je povinný bezodkladne informáciu o svojom rozhodnutí doručiť predávajúcemu. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie predávajúci alebo určená osoba reklamáciu vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po márnom uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. 
    12. Kupujúci nemá právo uplatniť si právo zodpovednosti za vady, o ktorých bol predávajúcim v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
    13. Predávajúci nezodpovedá za vady tovaru: 

    a) ak ide o zjavnú vadu, ktorú kupujúci mohol zistiť kontrolou zásielky pri doručení tovaru a ktorú neoznámil zástupcovi predávajúcemu,
    b) ak kupujúci neuplatnil svoje právo, týkajúce sa zodpovednosti predávajúceho za vadu tovaru do konca záručnej doby tovaru,
    c) ak je vadou tovaru mechanické poškodenie tovaru spôsobené kupujúcim,
    d) ak vada tovaru vznikla používaním tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou intenzitou, vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu tovaru,
    e) ak vada tovaru vznikla neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
    f) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii alebo všeobecnými zásadami obvyklého používania tovaru,
    g) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
    h) ak vada tovaru vznikla poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
    i) ak vada tovaru vznikla neodborným zásahom, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
    j) ak vada tovaru vznikla zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby.
    14. Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov: 

    a) odovzdaním opraveného tovaru,
    b) výmenou tovaru
    c) vrátením kúpnej ceny tovaru, 
    d) vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru,
    e) písomnou výzvou na prevzatie predávajúcim určeného plnenia 
    f) odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru. 
    15. Predávajúci je povinný o spôsobe určenia vybavenia reklamácie a o vybavení reklamácie kupujúcemu vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. O výsledku vybavenia reklamácie bude predávajúci informovať kupujúceho bezprostredne po ukončení reklamačného konania telefonicky alebo e-mailom a zároveň mu bude spolu s tovarom, resp. prostredníctvom e-mailu doručený doklad o vybavení reklamácie. 
    16. Záručná doba je 24 mesiacov odo dňa doručenia tovaru, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená záručná doba iná.
    17. Záručná doba sa predlžuje o dobu, po ktorú kupujúci nemohol používať tovar z dôvodu záručnej opravy tovaru.
    18. V prípade výmeny tovaru za nový dostane kupujúci doklad, na ktorom bude uvedená informácia o výmene tovaru, a prípadné ďalšie reklamácie sa uplatňujú na základe kúpnej zmluvy a tohto reklamačného dokladu. V prípade výmeny tovaru za nový začne plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru, ale iba na nový tovar.
    19. Vybavenie reklamácie sa vzťahuje len na vady uvedené v oznámení o uplatnení reklamácie a v potvrdení o uplatnení reklamácie tovaru. 
    20. Predávajúci poučil kupujúceho o jeho právach, ktoré mu vyplývajú z ustanovení príslušných predpisov o zodpovednosti za vady predanej veci tak, že umiestnil tieto VOP na príslušnom mieste e-shopu predávajúceho a kupujúci mal možnosť si ich prečítať v čase pred odoslaním objednávky.
   21. Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v zmysle platných predpisov SR a kupujúci je povinný reklamáciu bezodkladne uplatniť u predávajúceho. V prípade výskytu vady tovaru nesmie kupujúci tovar až do odstránenia vady tovar ďalej používať. 
    22. Pokiaľ spotrebiteľ nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má možnosť obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci na žiadosť o nápravu odpovie zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní odo dňa jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia svojho sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim B. F. U., s. r. o.  je Slovenská obchodná inšpekcia, http://www.soi.sk, alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho sporu využiť platformu pre riešenie sporov on-line, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr/. 

    VII. 
Podmienky odstúpenia od zmluvy


    1. Ak predávajúci nemôže splniť svoje povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti tovaru, alebo ak výrobca, dovozca alebo dodávateľ tovaru dohodnutého v kúpnej zmluve prerušil výrobu alebo vykonal tak závažné zmeny, ktoré znemožnili realizáciu splnenia povinností predávajúceho vyplývajúcich z kúpnej zmluvy alebo z dôvodov vyššej moci alebo ak ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré možno od neho spravodlivo požadovať nie je schopný dodať tovar zákazníkovi v lehote určenej týmito VOP alebo v cene, ktorá je uvedená v objednávke, predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy (stornovať objednávku). V prípade, ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy z dôvodov uvedených v tomto bode týchto VOP, je predávajúci povinný vrátiť kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve v lehote 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy prevodom na účet určený kupujúcim.
    2. Kupujúci spotrebiteľ je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. z. č.102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, ak predávajúci včas a riadne poskytol spotrebiteľovi informácie o práve odstúpiť od zmluvy. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, vlastností a funkčnosti tovaru.
    3. Lehota na odstúpenie od zmluvy začína plynúť v deň, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa

    a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, odo dňa prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
    b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, odo dňa prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu.
    4. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
    5. Odstúpenie od zmluvy musí kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
    6. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa prechádzajúceho bodu týchto VOP musí obsahovať informácie požadované vo formulári odstúpenia od kúpnej zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP, najmä identifikáciu kupujúceho, číslo a dátum objednávky, presnú špecifikáciu tovaru, spôsob, akým má predávajúci vrátiť už prijaté plnenie, najmä číslo účtu a/alebo poštovú adresu kupujúceho.
    7. Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
    8. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla predávajúceho alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhol, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety tohto bodu VOP sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
    9. Kupujúci je povinný doručiť predávajúcemu tovar kompletný vrátane kompletnej dokumentácie, nepoškodený a nepoužívaný.
    10. Odporúča sa tovar poistiť. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, poštového a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa tohto bodu týchto VOP pred tým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej osoby. 
    11. Kupujúci znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. To neplatí, ak predávajúci súhlasil, že ich bude znášať sám alebo ak si nesplnil povinnosť podľa § 3 ods. 1 písm. i) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
    12. Kupujúci zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Spotrebiteľ nezodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ak si predávajúci nesplnil informačnú povinnosť o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy podľa § 3 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
    13. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu za tovar rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky.
    14. V prípade, že kupujúci odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, zaväzuje sa kupujúci uhradiť predávajúcemu:

    a) hodnotu, o ktorú sa znížila hodnota tovaru v zmysle ust. 457 Občianskeho zákonníka v skutočnej výške,
    b) náklady, ktoré vznikli predávajúcemu v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu. 
Kupujúci je povinný v zmysle tohto bodu týchto VOP uhradiť predávajúcemu náhrady najviac vo výške rozdielu medzi kúpnou cenou tovaru a hodnotou tovaru v čase odstúpenia od kúpnej zmluvy. 
    15. Ustanovenia čl. 8  týchto VOP neplatia pre subjekty, ktoré nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v čl. I. týchto VOP.  
    16. Kupujúci, ktorý je podnikateľom nie je oprávnený odstúpiť od zmluvy, pokiaľ zákon alebo zmluva, alebo VOP neustanovuje inak. 

    VIII. 
Záverečné ustanovenia 

    1. Kúpna zmluva a všetky práva a povinnosti s ňou súvisiace sa riadia právom Slovenskej republiky. Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
    2. V prípade, ak je kúpna zmluva uzatvorená v písomnej forme, akákoľvek jej zmena musí mať písomnú formu.
    3. Na vzťahy neupravené týmito VOP sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z. v znení neskorších predpisov, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov a ostatné príslušné právne predpisy.
    4. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka potvrdil, že sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil, prečítal ich, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.
    5. Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť voči kupujúcemu uzavretím kúpnej zmluvy.
    6. Tieto VOP sú platné a účinné od 1.6.2023, pričom sú k dispozícií v sídle a prevádzkarni predávajúceho a na webovej adrese www.luxury-living.sk v časti „Všeobecné obchodné podmienky“. Predávajúci si vyhradzuje právo jednostranne zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia